W przypadku marketingu internetowego dla sklepów jednym z największych wyzwań jest odpowiednie skalowanie. Z pomocą przychodzi nam jednak technologia dostępna w Meta Ads (Facebook Ads) oraz odpowiednie schematy, które odpowiednio zaimplementowane potrafią działać w sposób dynamiczny. Przejdźmy zatem do rzeczy…
Kampanie „Advantage+” – zadbaj o dużą ilość reklam i wysoki budżet dobowy
Kampanie z automatycznym dopasowaniem odbiorców bardzo dobrze sprawdzają się – szczególnie w ostatniej części roku. W większości obsługiwanych przez nas kont reklamowych są numerem 1 w wydawanym budżecie. Pamiętaj, że potrzebuję one sporą ilość reklam do wyboru, dlatego do zestawu dodaj możliwie dużo formatów.
Uruchom reguły zwiększające i zmniejszające dzienny budżet
W zależności od ROAS’u, który jest opłacalny dla danego biznesu warto uruchomić 2 reguły, które będą automatycznie: zwiększały lub zmniejszały jego budżet. Ważne, aby zmiany dobowe nie przekraczały 10% (zarówno na plus jak i minus) – w ten sposób możesz mieć pewność, że kampanie nie cofną się do fazy uczenia się.
Przykład reguły zwiększającej:
Przykład reguły zmniejszającej:
Reguły możesz ustawić klikając TUTAJ.
Wykorzystaj grupy remarketingowe
W trakcie Q4 wielu reklamodawców walczy o nowych klientów. To jednak najlepszy czas, aby wykorzystać potencjał grup remarketingowych. Jest ku temu kilka argumentów – przede wszystkim, to osoby, które są już zaznajomione z Twoim brandem i dodatkowa zniżka w reklamach będzie „triggerem” dla konwersji (w przypadku nowych osób o wiele ciężej przekonać je do zakupu w pierwszych sesjach na stronie).
Ponadto, w związku z dużym natężeniem w licytacjach reklamowych koszt dotarcia jest stosunkowo wysoki – stąd stosunkowo łatwiej będzie wykorzystać tzw. „grupy ciepłe”.
Dlatego przy kampaniach wykorzystaj:
– eksporty list CSV klientów z Twojego CRM’a
– osoby, które były na stronie internetowej (nawet w długim okienku czasowym – większym niż 100 dni)
– osoby, które były aktywne na Facebook’u oraz Instagramie (np. w przeciągu ostatnich 60 dni)
– osoby, które dokonały zakupu na Twojej stronie internetowej (nawet w długim okienku czasowym) z wyłączeniem grupy, która dokonała zakupu w krótkim czasie (np. ostatnich 5 dniach) – zależnie od typu biznesu i produktu.
Daj znać, czy te pomysły sprawdziły się również w Twoim przypadku!