Reklama na Tripadvisor – jak reklamować restaurację?

Wiktor Deręgowski

16 lipca 2020

12 minut czytania

Korzystanie z restauracji znowu staje się codziennością dla Polaków i naszych gości z za granicy po pierwszym ataku koronawirusa. Dla wielu lokali daje to możliwość „drugiego pierwszego wrażenia”, gdyż właśnie teraz reklama na Tripadvisorze jest niebywale tania. Jeżeli jesteś właścicielem lub managerem restauracji powinna to być dla Ciebie jasna informacja: najwyższy czas zacząć korzystać z tej platformy i zrobić to w efektywny sposób. …no właśnie, ale jak reklamować restaurację na Tripadvisorze? Przejdźmy przez każdy etap w którym zobaczysz jak przyciągnąć więcej klientów do Twojej restauracji. Począwszy od analizy konkurencji, poprzez uzupełnienie swojej podstrony o prawidłowe zdjęcia i pójście o krok dalej i wyprzedzeniu najwyżej notowanych obiektów… Mowa tu o kluczu do Twojego sukcesu: skutecznej reklamie na Tripadvisorze.

Analiza konkurencji na Tripadvisor

W pierwszej kolejności zobacz w jaki sposób wyświetla się TOP10 restauracji w Twoim mieście oraz (dla inspiracji) największych miastach Polski. W tym wpisie dokonamy analizy na przykładzie Rzeszowa, gdzie lista prezentuje się w następujący sposób.

Reklama TripAdvisor

Zaledwie dwie rzeszowskie restauracje jako swoją miniaturkę ustawiły zdjęcie jedzenia (choć wg. raportu Tripadvisor tą formę wykorzystuje 55% lokali gastronomicznych). W pozostałych przypadkach fotografie przedstawiają wystrój restauracji, bądź jej zewnętrzny wygląd. 


Miej w głowie świadomość, że Twoja reklama w większości przypadków będzie wyświetlała się nad wpisem z numerem jeden.


Skoro już o tym wiemy to teoretycznie warto wyróżnić się względem tej topowej restauracji i zastosować odmienną strategię (czyli w przypadku rzeszowskim – przygotować piękne zdjęcia jedzenia). 

…czy to jednak będzie najlepsze rozwiązanie…?

Testuj różne miniaturki

Odróżnienie się od konkurencji nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem, choć z pewnością warto je spróbować. W przypadku jakichkolwiek działań marketingowych najważniejszą zasadą jest TESTOWANIE. A w związku z tym, że działamy w internecie mamy dostęp do niemalże natychmiastowych wyników naszych testów.

Dlatego też sugeruję, aby najpierw zastosować miniaturkę odmienną do reszty restauracji znajdujących się na Tripadvisorze, a po kilku dniach zmienić ją na zupełnie inną. W ten prosty sposób przetestujemy które rozwiązanie sprawdzi się lepiej w przypadku naszego obiektu (tzw. testy A/B). 

Wstępną analizę można dokonać na podstronie “Pulpit wyników obiektu” dostępną po zalogowaniu się do Centrum zarządzania.

wyniki reklamy tripadvisor

Najważniejsze, aby zaznaczyć odpowiedni zakres czasowy (prawy górny róg) porównując obydwa okresy. Jeżeli w danym czasie nie było prowadzonych żadnych innych akcji/edycji profilu można wstępnie przyjąć, że podmiana miniaturki była kluczowym elementem zmiany wyników. 

Więcej na temat tego w jaki sposób wybrać miniaturkę restauracji możesz dowiedzieć się w specjalnym artykule klikając TUTAJ. 

Jak działa system reklamowy Tripadvisor?

Jeżeli prowadziłeś już reklamy swojej restauracji na Facebook’u to wiesz jak potężną maszyną są dzisiejsze systemy reklamowe. Na szczęście mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość: możliwości targetowania na odpowiednią grupę docelową na Tripadvisorze są zautomatyzowane. 

Oznacza to nic innego jak to, że portal sam dobierze nam odpowiednią grupę docelową. Zastanówmy się nad użytkowym działaniem samego portalu. Tak naprawdę jest niczym innym jak stroną internetową z ogłoszeniami restauracji dla konkretnych miast z dodatkami (np. opinie). Mamy zatem pierwszy kluczowy wyznacznik – geotargetowanie per miasto. 

Zacznij od przejścia się do wspomnianego już wcześniej Centrum zarządzania, najedź na zakładkę “Reklama” i kliknij przycisk „Zobacz podgląd reklamy”.

W ten sposób dowiesz się jak tak naprawdę będzie wyglądała Twoja reklama w portalu i jak prezentuje się w porównaniu z pozostałymi restauracjami. To doskonały sposób, aby sprawdzić czy wszystkie dane w zgadzają się z rzeczywistością i czy zdjęcie główne jest na tyle atrakcyjne, aby przykuć uwagę odbiorców i odrzucić ich od wybrania restauracji z numerem 1.wygląd reklamy na tripadvisor

Jeżeli wszystko spełnia Twoje oczekiwania, przejdźmy do głównego zagadnienia: utworzenia kampanii reklamowej!

Uruchamianie reklamy na Tripadvisorze

To moment w którym możesz ponownie najechać na przycisk „Reklama” i tym razem wybrać “Utwórz kampanię reklamową”.

kampania reklamowa na tripadvisor

W tym miejscu podejmujemy kluczowe decyzje odnośnie naszego budżetu i sposobu rozliczania za reklamy. Zacznijmy jednak od kliknięcia poniżej napisu „Odbiorcy” w „Zobacz szczegóły dotyczące targetowania”.

targetowanie na tripadvisor

O ile w przypadku takich portali reklamowych jak Facebook czy Google targetowanie w większości przypadków dokonujesz samemu, to portal Tripadvisor na podstawie danych Twojej restauracji sam dopasował główne kryteria. Jeżeli coś w nich nie pasuje z profilem Twojej restauracji świadczy to o tym, że musisz cofnąć się do widoku głównego zmienić je właśnie tam.

W kolejnym kroku widzimy już propozycje konfiguracji budżetu. Tripadvisor sugeruje zawsze minimum 3 rozwiązania finansowe i tzw. „najkorzystniejszą ofertę”. Najistotniejszy jest fakt, że również w trakcie trwania kampanii możesz zmienić ustawienia.

jak ustawić budżet reklamowy na tripadvisor

Na początek proponuję wykorzystać opcję pierwszą, czyli najtańszą. W ten sposób na najmniejszym możliwym budżecie będziesz miał możliwość zweryfikowania swoich wyników i w przypadku dobrych rezultatów – zwiększenia wydanej kwoty.

Po wykonaniu tych czynności możemy śmiało przejść do podsumowania, które znajduje się z prawej strony ekranu i jeżeli wszystko się zgadza kliknąć przycisk „Dalej”, który przekieruje nas do podpięcia naszej metody płatności i finalizacji zlecenia.

Podsumowanie

Restauracje dysponują obecnie wieloma możliwościami wypromowania się w Internecie. Rok 2020 jest jednak ogromnym wyzwaniem dla restauratorów w związku z wybuchem pandemii koronawirusa. Dlatego też reklama na Tripadvisorze może okazać się jednym ze skutecznych źródeł do pozyskania nowych klientów.

Udostępnij
Ilustracja dodana przez Wiktor Deręgowski - Grafika wektorowa z widocznymi twarzami ludzi zapisanymi na newsletter - socialkid.pl

Zapisz się do NEWSLETTER'a!

Chcesz wiedzieć co kreatywnego dzieje się w Internecie i być na bieżąco z najważniejszymi nowościami?

{{newsletterMsg}}
Warto przeczytać również:
Analityka internetowa
Jak skutecznie skalować kampanie Meta Ads?
Analityka internetowa
Jak skutecznie skalować kampanie Meta Ads?
Analityka internetowa
Jak skutecznie skalować kampanie Meta Ads?