TOP3 wtyczek do Google Chrome dla Facebook Ads

Wiktor Deręgowski

12 lutego 2020

9 minut czytania

Google Chrome zasypywany jest nowymi wtyczkami, które mają nam pomóc w świecie Social Media. W tym wpisie, przedstawię 3 najlepsze pluginy, które z powodzeniem pomogą Ci w przygotowaniu reklam na Facebook’u oraz monitorowaniu konkurencji.

 

#3 – Turbo Ad Finder 2.0

Turbo Ad Finder

Korzystasz może z AdBlocker’a? To jego idealne przeciwieństwo – tylko w świecie Facebook’a. Głównym zadaniem Turbo Ad Finder’a jest chwilowe wyłączenie organicznych postów na Twoim Feedzie i wyświetlanie tylko sponsorowanych treści. Jest to idealne rozwiązanie na poszukiwanie inspiracji do reklam przy porannej kawie.

Aby uruchomić Turbo Ad Finder’a, należy wejść do głównego widoku Facebook’a i wcisnąć pomarańczowy suwak w prawym górnym rogu (czyli tam, gdzie znajdują się wtyczki Google Chrome). I teraz dzieje się magia: po kilku sekundach jedyne posty, które się wyświetlają, to te sponsorowane.

  1. #wskazówka: jeżeli interesują Cię reklamy konkretnej branży (a nie chcesz ich szukać przez Ad Library), dobrym pomysłem jest wejść na kilka stron internetowych konkurencji, po czym po kilkunastu minutach uruchomić tę wtyczkę. W ten sposób nie tylko będziesz widział rzeczywiste reklamy konkurencji, ale również sposób w jaki zostałeś stargetowany, co może przydać się przy planowaniu kampanii (poprzez kliknięcie na trzy kropeczki w prawym górnym rogu posta i kliknięcie „Czemu widzę tę reklamę?”)
  2. #wskazówka: chcesz targetować reklamy na personę, którą właściwie jest Twój znajomy? Poproś go o włączenie tej wtyczki i wybranie 3 najlepszych reklam, które mu się spodobają – wyhaczysz w ten sposób, co tak naprawdę może konwertować.

Link: https://chrome.google.com/webstore/detail/turbo-ad-finder/kjbjojolojmokicddfeaamkodihccdcl

#2 – Inv (Invite post likers to like page in Facebook)

Szczególnie istotna wtyczka, jeżeli działasz na kampaniach z wybranym celem na “Zaangażowanie” (choć nie tylko). Pozwala ona, na automatyczne zapraszanie do polubienia strony osób, które kliknęły „Lubię to” (bądź inne interakcje) w obrębie konkretnego posta. Dzięki temu, użytkownicy otrzymują powiadomienie z informacją, że dany fanpage zaprasza ich do polubienia strony – wygląda to następująco:

Jak zaprosić do polubienia strony?

 

Aby automatycznie zaprosić użytkowników do polubienia, wystarczy wejść w dany post, kliknąć na liczbę polubień i uruchomić wtyczkę. Narzędzie samo będzie scrollowało stronę i klikało przycisk „Zaproś” z taką prędkością, jakby było to robione przez prawdziwego człowieka (autorzy programu wprowadzili sztuczne spowolnienie, aby zmylić platformę).

…może się jednak okazać, że dni tego pluginu są policzone… Facebook nie jest (do końca) ślepy na tego typu aktywności i powoli zaczął z nimi walczyć – w nieco niecodzienny dla siebie sposób…

Otóż od pewnego czasu na niektórych kontach istnieje możliwość zaproszenia WSZYSTKICH osób, które dokonały interakcji w obrębie postów z poziomu Facebook’a. Można również wybierać rodzaj interakcji, który został dodany przez konkretnych użytkowników (a zatem – zaprosić np. tylko ludzi, którzy dali opcję z polubieniem bądź „Haha”). Aby to zrobić należy wejść do Plannera w Meta Business Suite i kliknąć przycisk „Send Invites” (w wersji polskiej przycisk jest taki sam)

Wtyczki dla Facebook Ads

Po kliknięciu w przycisk „Wyślij zaproszenia”, zaproszenia zostaną wysłane do wszystkich osób, w tym samym momencie. Jednak zastanawiające jest to, że ilość osób możliwych do zaproszenia w przypadku tego rozwiązania jest mniejsza niż w przypadku skorzystania z wtyczki Inv. Warto zatem korzystać w dalszym ciągu z obydwu rozwiązań, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo zaproszenia większej grupy ludzi.  wyniki fanpage’a.

Link: https://chrome.google.com/webstore/detail/invite-post-likers-to-lik/fflgkfikdainjeckdabnmcaabkgfolpf

#3 – PreciseMagnetic

Ciekawa propozycja, jeżeli chcesz wejść na jeszcze wyższy level w targetowaniu grup docelowych. Plugin działa jako swego rodzaju nakładka na Audience Insights i w swoim działaniu przypomina narzędzia SEO’we do wyszukiwania najciekawszych słów kluczowych. O ile targetowanie w systemie Facebook’a działa w oparciu o „Zainteresowania” użytkowników, to wtyczka PreciseMagnetic, podpowie nam ścieżkę odwrotną – a więc jakie zainteresowania przypadają do danego słowa kluczowego.

Przykład?

Chcesz rozszerzyć swoją grupę reklamową o dodatkowe Zainteresowania związane ze słowem kluczowym „T-SHIRT”. Po wpisaniu frazy do narzędzia wyskoczą nam po prawej stronie zainteresowania, które są powiązane ze wskazanym słowem kluczowym. Teraz, wystarczy dodać wybrane kategorie do swojej Grupy reklamowej.

#Update – kwiecień 2023. 
Utrzymanie powyższej wtyczka została wstrzymane i pobranie jej z oficjalnego źródła na ten moment jest niemożliwe.

Udostępnij
Ilustracja dodana przez Wiktor Deręgowski - Grafika wektorowa z widocznymi twarzami ludzi zapisanymi na newsletter - socialkid.pl

Zapisz się do NEWSLETTER'a!

Chcesz wiedzieć co kreatywnego dzieje się w Internecie i być na bieżąco z najważniejszymi nowościami?

{{newsletterMsg}}
Warto przeczytać również:
Analityka internetowa
Jak skutecznie skalować kampanie Meta Ads?
Analityka internetowa
Jak skutecznie skalować kampanie Meta Ads?
Analityka internetowa
Jak skutecznie skalować kampanie Meta Ads?